Recepten ter ondersteuning van de algemene gezondheid

Kurkuma tonic

September 28, 2016

Oh kurkuma is zooo een enorm bijzondere specerij! Ik ben fan en ben verbaasd dat ik niet iedereen met kurkuma in de weer zie. Het is mega ontstekingsremmend en veel gezonder dan al die ontstekingsremmende middeltjes als Advil. Helemaal in combinatie met zwarte peper is kurkuma super helend. 

De werkzame stof in kurkuma is curcumine. Het stofje is ontstekingsremmend, een sterke antioxidant en antibacterieel. 

Heerlijke health boost salade!

September 25, 2016

Deze salade is veelbelovend voor je gezondheid! Ik kies altijd voor deze salade als ik denk dat ik wel weer even wat extra's mag doen voor mijn weerstand of wanneer ik voel dat ik minder energie heb dan normaal en gewoon iets heel gezonds wil eten. 

Wat doen de ingrediënten dan precies, nou dat zal ik je vertellen: 

Boerenkool: bevat enorm veel ijzer, die hemoglobine productie verhoogt en daarmee verzekert dat zuurstof efficiënt wordt getransporteerd in het lichaam. Het is een krachtige anti-oxidant, ontstekingsremmend en het verlaagt je cholesterol. Ondersteunt het immuunsysteem en door het hoge vitamine A niveau is ook nog eens goed voor je huid. Vrouwen in verwachting opgelet! Plantaardige vitamine A kan geen kwaad voor je ongeboren kindje. 

Lasagne met courgette en aubergine

September 12, 2016

Dit recept is echt één van mijn lievelings eten! Het is gezond en lekker dus wat wil je nog meer. Ook is het ideaal om te maken voor grote groepen en iedereen houdt er van. 

Wat zijn de gezondheidsvoordelen?

Pittige Courgette Chips

September 11, 2016

Courgette chips 

 

Courgette is licht verteerbaar, zit boordevol vezels en mineralen en is makkelijk te verwerken in vele gerechten. Bovendien bevat de groente weinig calorieën. Deze afstammeling van de komkommerachtigen is dus een echte aanrader.

Een portie van 150 gram courgette levert slechts 50 calorieën, terwijl het toch een grote hoeveelheid vezels bevat. Een courgette heeft oplosbare en onoplosbare vezels, die goed door de darmen worden verdragen.  Een aanrader dus als je een gevoelig spijsverteringsstelsel hebt.

Cripsy zoete aardappel patat

September 11, 2016

De gezondheidsvoordelen: 

 

De bataat bevat veel voedingsvezels en vitamines. Vitamine A, C en B6 zijn ruim vertegenwoordigd en de zoete aardappel is rijk aan mineralen als calcium, foliumzuur en kalium.

Bataat bevat weinig vetten en is vrij van cholesterol. De antioxidanten in zoete aardappel zouden een gunstige werking hebben bij het voorkomen van ziektes als kanker.

Het antioxidant betacaroteen beschermt je huid tegen U.V.-schade die huidveroudering veroorzaakt.

Please reload

​© 2015 by Sharon Asscher - Looyen

Voeding maakt je beter    

 

Disclaimer                                   

Contact

info@voedingmaaktjebeter.nl

+31652674107

Amsterdam 

 

  • Wix Twitter page
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon