Je darmflora bepaalt jouw huidconditie en de basis van je gezondheid.

December 17, 2015

 Hoe kan jij je darmflora herstellen, en wat gebeurt er als je dat niet doet? 

 

Heb je een slechte huid, ben je continu moe en futloos, is je haarconditie weleens beter geweest en zijn je nagels zwak? 

 

Denk dan eens na over je darm flora!

 

Zo is het bijvoorbeeld dat naast het creëeren van soepele ontlasting, de darmbacteriën (ook wel micro-organisme in de darmen genoemd) vitamine B-7, B-12 en K omzetten tot een beschikbare vitamine voor het lichaam. Een tekort aan deze essentiële vitaminen draagt bij aan diabetes, obesitas, haaruitval, eczeem en andere huidaandoeningen. 

 

Hoe krijg je een slechte darmflora? 

 

Het is heel makkelijk, iets wat slechte bacteriën doodt, doodt ook de goede bacteriën. De meest voorkomende voorbeelden van darmflora killers zijn: 

- Antibiotica

- Laxeermiddelen

- Zware Metalen

- Operaties

- Dieetpillen 

 

De vraag is: Hoe kan jij zelf je darmflora herstellen?  

Tip 1: Neem een pre- en probiotica supplement. Prebiotica is de voeding voor Probiotica, de goede bacteriën die je darmen nodig hebben om een goede darmflora op te kunnen bouwen. Vandaar dat de combinatie van deze twee super belangrijk is. 

Tip 2: Pas je voeding aan! Met voeding kan je namelijk ook een gezonde darmflora opbouwen. Zowel de probiotica, dus de nieuwe bewoners van je darmen als de voeding voor de nieuwe bewoners. (Prebiotica) Voorbeelden van Probiotische voedingsmiddelen zijn:

1. Yoghurt (ongezoet)

2. Kefir (Een gefermenteerde yoghurt drank. 

3. Zuurkool

4. Alles wat gefermenteerd is. Denk aan gefermenteerde soja saus. 

 

Voorbeelden van Prebiotische voeding:

1. Groente 

2. Fruit

3. Vezelrijke voeding, denk aan volkoren granen, zoals havermout, spelt, volkoren tarwe. 

 

Tip 3: Drink 2-2.5 liter water op een dag. Niet meer dan 2.5 liter, want dan raken je nieren over belast en daar kan je op latere leeftijd last van krijgen. Je nieren zuiveren jouw bloed, dus niet onbelangrijk! Wanneer je te weinig drinkt, neigt je lichaam vocht vast te houden en kan je ontlasting minder soepel worden. 

 

Het opbouwen van je darmflora kost tijd, dus wees niet te streng voor jezelf en gun jezelf en je darmen tijd! 

 

24 januari om 20u geef ik een webinar waarin ik precies uitleg hoe jij darmflora stap voor stap kan verbeteren. Schrijf je hier GRATIS in. 

 

Deel nu dit artikel via jouw social media. 

 

 

 

 

Please reload

Featured Posts

Hoe kan jij je immuunsysteem optimaliseren tijdens je zwangerschap en kraamtijd?

March 22, 2020

1/10
Please reload

Recent Posts