Ontbijt tips 

Peanut Butter Banana Shake

Gedurende de dag kan je een dipje ervaren. Ik heb er meestal zo rond 16u last van, niets voor niets kennen we allemaal het vier uurtje! Om te voorkomen dat je naar de suikerbommen/vette tussendoortjes gaat grijpen of nog 3 bakken koffie achterover gooit, heb ik hier een tip voor je om het laatste deel van je werkdag door te komen. 

De pindakaas bananen shake.. 

Bananen zitten vol magnesium, wat goed is voor de ontspanning en aanspanning van je spieren, pindakaas bevat veel eiwitten, waardoor de bloedtoevoer naar je spieren beter verloopt en vol gezonde vetzuren! Let er wel op dat je suikervrije pindakaas kiest. 

Avocado spread met een eitje

De beste combinatie van de macro nutriënten.. De avocado zorgt voor de juiste gezonde vetten, het eitje zorgt voor de eiwitten en het spelt broodje voor de gezonde koolhydraten. Dan heb ik het nog niet eens over de vitaminen en mineralen die dit maaltje bevatten. Ideaal als ontbijt of lunch. Persoonlijk vind ik het lekkerder om hier mee te lunchen, maar qua nutriënten maakt het niet uit. 

Chocolade quinoa start of the day!

Er wordt vaak gezegd dat chocola ongezond is of het zou je dik maken.. Ja overal waar je TE voor zet is ongezond of dikmakend. Wanneer je kiest voor pure chocolade (min 70% cacoa) met natuurlijke suikers, denk aan agave of kokosbloesemsuiker, dan kan je prima een stukje chocolade nemen. Chocola heeft namelijk ook geweldige voordelen, denk aan: 

- bloeddruk- & cholesterol verlagend (door lecithine)

- bevat veel magnesium (bevordert de energie stofwisseling en de spierfunctionaliteit) 

- De smaakervaring zorgt voor de aanmaak van het geluksstofje endorfine. 

- Ook is chocola rijk aan polifenolen, wat een antioxidant is en ontstekingen remt. 

Dit ontbijt is ook nog rijk aan eiwitten, vezels voor de darmen, bevat veel magnesium voor je spieren en ijzer, wat je nodig hebt voor het zuurstoftransport in je lichaam en je stofwisseling. 

Please reload

​© 2015 by Sharon Asscher - Looyen

Voeding maakt je beter    

 

Disclaimer                                   

Contact

info@voedingmaaktjebeter.nl

+31652674107

Amsterdam 

 

  • Wix Twitter page
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon